יום שני, 17 בינואר 2011

ג'יברני שלי

אין מתאים יותר מהורדים בג'יברני, בבית של קלוד מונה, כדי להיכנס לאוירת חג הפרחים והעצים, הפירות והנטיעות הקרב ובא.
בחיפושיי אחרי תמונת ילדות בין הדיסקים הרבים שלנו המכילים אלפי תמונות, הופיעו למול עיניי כבמטה קסם צילומים אלו ואחרים, ממסעותיי הרבים בחו"ל, בימי רווקותי.
פינת הטיולים בחו"ל שמורה היטב בליבי, במגירת נוסטלגיה וגעגועים ושמחתי לפתוח אותה לכמה רגעים (ואולי ליותר...)
להיזכר בריחות הורדים הענקיים המדהימים בגינתו של קלוד מונה בג'יברני, ליד פאריז, בטיול הקסום בשבילים, בגשרים הקטנים מעץ, במראות הצבעוניים של חדרי הבית ובקסם. פינת קסם קטנה בלתי נשכחת.
הצילום הזה פאר את חדרי בבית הוריי שנים רבות . ורד בין ורדים.



הבית, בית חלומות, בית מתוק מעוטר ומוקף בצמחיה (תלוי בעונה כמובן)

Cristina Bjork ,Author, Lena Anderson ,Illustrator Joan Sandin,Translator
וקצת קלוד מונה לילדים, הספר הזה...על הרפתקאותיה של הילדה לינאה המבקרת בביתו של מונה, עוד פינת נוסטלגיה.
"לינאה" הספר הקסום, שקראנו בו רבות לגל, ביתה של אחותי. אני עוד זוכרת את קולה אומרת : "לי-נ-אה" ואותי מספרת לה, מדפדפת ומראה את התמונות. 

הבית של מונה בג'ברני, פינת קסם בליבי.


9 תגובות:

ציפי לוין אמר/ה...

איזה יופי של ורדים! הגן של מונה נפלא, אני בטוח אבקר שם בטיול הבא לפריז!! התמונות מקסימות!

יעל אמר/ה...

איזה תמונות מקסימות!
אהבתי.

איריס אמר/ה...

ריגשת אותי ורד
תמונותיך כה יפות
ניכר האושר שלך. החופש
ורד בין ורדים
היופי של הגן הקסום ההוא
הזכרונות הצפים מילדותה של גל
עם הספרים האהובים
קסם של פוסט
איריס

אנונימי אמר/ה...

איזה תמונות יפות מקסימה את!

ורד והדס אמר/ה...

תודה בנות על התגובות החמות !!

פיית מרציפן אמר/ה...

ורד הבלוג שלך ממש מקסים
שמחתי לגלות אותו ולבקר בחזרה ואני גם מכניסה אותו למנויים שלי ברידר

ממש תענוג לגלוש בו

ורד והדס אמר/ה...

תודה רבה פיית מרציפן אשמח אם תמשיכי לבקר ! איזה כיף .

יעל יניב אמר/ה...

איזה עונג...קלוד מונה הוא אחד הציירים האהובים עלי ביותר (ובכל פעם שאני בחו"ל אני נהנית מביקורים במוזיאונים שמארחים את יצירותיו-שעות יכולה לבלות מולם)
את הספר לא הכרתי אבל בהחלט נשמע לי מדהים לילדים (-: איזה זכרון נפלא לאחייניתך ולך

ורד והדס אמר/ה...

תודה יעל, ביקור בבית של מונה בג'יברני הוא ביקור חלומי, במיוחד לאוהביו. מומלץ בחום. יפה בכל עונה, אבל באביב עם הפריחה במיוחד.

Related Posts with Thumbnails