יום ראשון, 12 ביוני 2011

לצלם את הטעם

 איזה מאכל אמא היתה לוקחת איתה לאי בודד? עגבניה ! (ושוקולד...). כשהיא רואה עגבניה, כאילו ראתה אוצר.
אמא אומרת שאין כמו ריח של עגבניה טריה, זו שעומדת מחוץ למקרר.
היא אוהבת עגבניות בכל המינים והסוגים, גדולות, קטנות, שרי, משה דיין, עגבניות לא בשלות המונחות בסלסלה על שולחן המטבח, מחכות לצבען האדום שיגיע, שימתיק, שימריא אל הטעם.
כך אמא אומרת ומעבירה אלי את אהבת הירק האדום הזה. 

אין יום שאמא לא מכינה סלט. סלט ירקות, עם קצת מלח ושמן זית. אמא שוטפת וטועמת, מקלפת וטועמת, חותכת וטועמת...
את הסלט הטעים הכינה דודה איריס בשבועות. אמא לא יכלה להתאפק, (טעמה עוד לפני הארוחה) וצילמה...


אפרסק , הפרי האהוב על אמא.
אני אוהבת המון פירות ! אמא פחות....(נו, תנו לה עגבניות...)



וכמו עם הסלט, לא מוותרים על זיתים אצלנו ובאופן יומי, זיתים ירוקים ושמנים ובדרך כלל ללא גרעינים, חתוכים או שלמים, מככבים על שולחננו ומקבלים כבוד בקופסא יעודית מיוחדת.

תבלינים הם דווקא הצד של אבא. השף שלנו והמוסיף את הטעם לחיינו...



ו"למה אנחנו לא יכולים לאכול ממתקים כל היום ?" 
יש ספר כזה.
מעניין למה אמא קנתה לי אותו...

7 תגובות:

ציפי לוין אמר/ה...

הי ורד.תמונות מקסימות! אני גם מאד אוהבת עגבניות, במיוחד שרי, הן הכי טעימות לי. אפילו תומר וניצן למדו לאהוב סלט עם המון ירקות, ואני הכי נהנית לראות אותם אוכלים ןמבקשים עוד!

ורד והדס אמר/ה...

כן מעולה...חינוך לירקות (-:

יעל אמר/ה...

מקסים!
באיזה שוק הייתם? מזכיר לי את התמונות שצילמתי במחנה יהודה...
אוהבת ירקות, אוהבת שווקים, מה עם איזה רוטב טוב לסלט?

yael yaniv אמר/ה...

תמונות מקסימות וכרגיל כתוב בצורה כ"כ נפלאה (-:
אני עכשיו כ"כ נהנית מסלט ירקות (שבילדותי ממש תיעבתי)-שרי זה הכי...במיוחד מזן תמר (-:

רחלי אמר/ה...

תמונות מקסימות! גם אני חובבת מושבעת של עגבניות :-) אבל זיתים לא נכנסים אלינו הביתה.

אנונימי אמר/ה...

ורד, יש ביננו הסכמה על הדבר האחד שניקח לאי בודד: העגבניה
היא הכל. עולם ומלואו...
פוסט מקסים
איריס

ורד והדס אמר/ה...

יעל - הרוב בשוק ראש העין ! תודה. לגבי הרוטב לסלט, אחראית עליו אחותי איריס.

יעל - תודה, אין כמו סלט, ממש אין !

רחלי ואיריס- תודה לכן. וגיליתי שעגבניה זה או לאהוב או לשנוא ויש אנשים שלא סובלים עגבניות וזה ממש ירק דוחה בשבילם...מסתבר.

Related Posts with Thumbnails