יום רביעי, 15 בספטמבר 2010

מוזיאון המדע

מוזיאון מדע. מדע? מה זה מדע? מה נראה שם? שאלתי את אמא. אז יש מילה כזאת ויש מוזיאונים למדע שילדים (אפילו בגיל 4) יכולים להינות בהם. הראשון שביקרתי נמצא בצרפת. מוזיאון המדע בלה-וילט בפאריז.
קמנו מוקדם בבוקר, אמא ואבא אמרו שנראה שם דברים מעניינים. (קישור) הגענו ברכבת המטרו האהובה עלי ונכנסנו למבנה גדול ומפואר שבו המווווון פעילויות לילדים. אמא אמרה שחבל שמקציבים (מילה יפה...) רק שעה וחצי לכל הפעילויות ואז צריך לצאת. אני הרגשתי שיכולתי להיות שם יום שלם אבל בטח הייתי מתעייפת מגודל המדע.

 טוב, פאריז זו פאריז (גם אני כבר הבנתי את זה) צריך להמשיך גם כאן עם המדע.
עדיין באוירת הכיף הגדול מלה-וילט, נסענו בשמחה רבה למדעטק בחיפה.
קמנו מוקדם בבוקר, אמא ואבא אמרו שנראה שם דברים מעניינים . (קישור) הגענו, הפעם באוטו ונכנסנו למבנה גדול ועתיק שבו המווווון פעילויות לילדים.
מכולן אהבתי במיוחד את תערוכת הרובוטים (מחלקם פחדתי ואת חלקם הפעלתי ממש בעצמי), אולם המראות, תערוכת קסם של מדע ואולם מדעי החיוך.
אמא אמרה שכאן בחיפה לא מקציבים (שוב המילה היפה) לנו זמן ואפשר להיות כמה זמן שרוצים.
וכן, התעייפתי מכל המדע להיום.



5 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אה, עיר המדעים והתעשיה בלה ווילט היא אחד המקומות שביקרתי בהם בפעם הראשונה שחזרתי לצרפת ב-1988 19 שנה אחרי שעלינו לארץ. הייתי פעורת עיניים ופה כמו אליסה בארץ הפלאות. ואני לא הייתי ילדה בת 4 אלא בחורה כמעט בת 30. חברה שלי ואני בילינו יום שלם במקום עלינו וירדנו בין הקומות בתערוכות השונות, נכנסנו ל-2 סרטים במחיר 1 בג'אוד, בקיצור סגרנו את המקום ועדיין לא ראינו הכל. ידעתי שאחזור לבקר בפעם הבאה שאגיע לפאריז (כעבור עשור)ואכן כך היה.גם אז נהניתי לא פחות. בפעם האחרונה שהייתי בפאריז(2006)גיליתי לא הרחק משם את עיר המוסיקה ובדיוק באותו זמן היתה תערוכה על החיפושיות שחבל"ז, אחה"צ שלם ביליתי שם, פשוט חוויה של הנאה צרופה!
סילביה
נ.ב.(סליחה שנסחפתי והארכתי בסיפורי זכרונות שלי)! מעניין כשהדס תגדל ותבקר בפאריז אם היא תשוב לבקר בלה ווילט, אני מהמרת שכן...(-:

ציפי לוין אמר/ה...

איזה יופי של תמונות, יופי של פוסט! כמה כיף שאפשר להנות מכל העולמות, גם כאן וגם בפריז. איפה היה יותר כיף??
אנחנו נבקר, הבטחתי לילדים.

ורד והדס אמר/ה...

תודה על התגובות. סילבי, כן, ברור לנו ולהדס שהיא תבקר שם שוב. בהחלט שווה.
ציפי, איפה יותר כיף? שאלה מורכבת...
בלה-וילט , כמובן חווית הטיול, כל רגע הוא קסם. האמת גם השקיעו מאד לפי גילאים. רק חבל שקצוב לשעה וחצי, לא ניתן לקלוט כ"כ הרבה מידע בזמן קצר כזה.
בחיפה, לא פחות מעניין. וזה משלנו. מומלץ ביותר (לכל גיל).

הצגות לילדים אמר/ה...

מקום מדהים! אומנם לא הייתי שם אף פעם אך שמעתי עליו הרבה! שם של המוזיאון טיפה משעמם, ובטח ובטח לא מצפים ממנו שישנם שם פעילויות לילדים ואני מתארת לעצמי איך הייתם מופתעים :) הייתי גם בשוק! אבל כל הכבוד לצרפתים, היינו רוצים שגם בארץ היו מקדישים לילדים את תשומת לב כמו במקומות אחרים!!

ורד והדס אמר/ה...

היי שרון, ההשקעה שם עצומה תוך תשומת לב לילדים, מומלץ למי שמבקר בפאריז. תודה על תגובתך!

Related Posts with Thumbnails