יום שני, 7 במרץ 2011

דיאלוג עם דג

אני לא אוכלת דגים.
אני אוהבת לראות דגים. אוהבת לטייל במוזיאונים ובאקווריומים גדולים כשמתאפשר, להלך בחדרים החשוכים והמוארים בצבעי הכחול העמוק ובגוונים והצורות של יצורי המים.
אני אוהבת את השקט שלהם, הרוגע. ואפרופו רוגע. יש לי שני דגי קרב.
דג אחד שוחה לו בשקט בביתנו, דג כחול כהה, קטנטן. הדג השני שוחה לו בשקט על שולחני בעבודה, דג טורקיז זוהר ומפואר.
שני דגים. דגי קרב. דגים בסך הכל. דומים אך שונים.
הדג שבבית שמח כשחוזרים הביתה. הוא "מתעורר", קופץ אך די מהר חוזר לשלוותו. לעיתים צריך לחפש אותו בין האבנים.
הדג שבעבודה יוצא מגדרו כאשר אני מגיעה בבוקר, מסתכל, קופץ, משתולל ועובר זמן עד שנרגע. במשך היום כשמבטי מופנה למסך המחשב אני רואה אותו בזוית העין, מטייל בין ענפי הצמחים, נח או מסתקרן.
הדג שבבית אוהב לאכול בשקט, לבד, כשהדס מפזרת לו את האוכל הוא עושה עצמו כאילו לא איכפת לו בכלל שהאוכל מגיע ומחכה שנלך  ואז הוא בשקט אוכל.
הדג שבעבודה קולט בזוית עינו שאני מוציאה את השקית הצהובה  מהמגירה ומייד עושה "סלטות" במים ובחוסר סבלנות והתרגשות מנסה "לשבור" את דפנות הזכוכית ולהגיע אל האוכל. הוא מכיר היטב את השקית הצהובה ומבין שהאוכל מגיע. הוא טורף מייד ולעיתים מפספס ומפיל את פירורי האוכל או מנסה לקפוץ החוצה...הוא שמח שאני לידו. מסתכלת.




                    שונים אך דומים. שני דגי הקרב שלי, מרגיעים. 

11 תגובות:

איריס אמר/ה...

נהדר!!!!

אנונימי אמר/ה...

מדהים מה שאת מספרת, מי היה מאמין....פוסט מעניין ומפתיע הבאת הפעם. סילביה:))

ורד והדס אמר/ה...

תודה איריס וסילביה (-:

אנונימי אמר/ה...

הי.. פסססםט... ורודה, כן, כן, את... מה את מחפשת, זה אני, הדג...
התמונה שצילמת אותי לא משהו... זה לא הצד הפוטוגני שלי ועכשיו כולם רואים... מה יהיה?
(חחח.. זה ממש התבקש כתגובה לפוסט, מקווה שאת רואה את השיחות עם הדג באח הגדול..).
ועכשיו תנחשי מי אני באמת..

ציפי לוין אמר/ה...

בוקר טוב לורד ולדג! אכן מתוק חבל על הזמן! אני ירדתי מהם-היו לי 2 בעבודה, וכנראה שאני מוכשרת לכלבים, לא לדגים! טוב שאת מוכשרת לדגים! המשך יחסים נפלאים עם הדגים!

ורד והדס אמר/ה...

לאנונימי/ת הנחמד/ה שהגיב...מנסה לנחש אבל לא ממש מצליחה...ולא...לא רואה את האח הגדול.
בכל אופן תודה על התגובה המיוחדת...
אשמח לדעת מי (-:

ורד והדס אמר/ה...

ציפי תודה, את מוזמנת להאכלה, גולי ישמח לראותך (-:

yael yaniv אמר/ה...

ורד, איזה פוסט כיפי-יש משהו מאד מרגיע בדגים ושלך ממש מקסימים

ותודה לאנונימי שגרם לי לצחקק ככה סתם באמצע היום (-:

ורד והדס אמר/ה...

היי יעל, תודה ((((((((-:

טליה אמר/ה...

ראית את הסרט "ראסטי ג'יימס" ( באנגלית זה rumbeld fish)??
החזרת אותי אחורה לסרט הזה שהיה אחד מאלה שראיתי במיליון לופים והמוטיב העיקרי בו הוא דגי הקרב. כל הסרט שחור לבן מלבד הדגים. עכשיו , אם לא ראית, אז יש לך משימה לשבת!! שבת שלום!

ורד והדס אמר/ה...

הו... זו בהחלט משימה !!! תודה רבה טליה (-:

Related Posts with Thumbnails