יום שלישי, 30 באוקטובר 2012

עין עבדת, חוויה מתקנת

טיולים בצפון הנעים, הירוק והמרענן אהובים עלי במיוחד.
טיולים בדרום, מן הסתם בגלל המרחק אינם שגרתיים במשפחתנו. בנוסף, זכרונות טיולי בית הספר בנחלים הדרומיים ולעיתים המסוכנים, השאירו בי רשמים לא נעימים במיוחד.
הגיע הזמן לחוויה מתקנת.
טיול של שלושה ימים במצפה רמון והסביבה הוביל אותנו (לאחר המלצות של ידידים חדשים במלון) לטייל ב עין עבדת
וכך היה...


מתחילים בצעידה לא רבה. מה מחכה לנו?  קודם כל שמש, חום ומעט צל. מסלול שמוגדר קל אך גם קשה אם בוחרים לטפס בסולם ובמדרגות בתוך קירות הקניון. זה כבר מזכיר לי את טיולי בית הספר בהן נאלצתי לטפס וטוב לא יצא מזה (לפחות לזכרונות).
נרגעתי כאשר ראיתי שמגיעות משפחות עם ילדים קטנים ואפילו תינוקות. אוקי, אפשר לנשום לרווחה, אוכל להינות מהמסלול גם מבלי להסתכן (לטעמי).
המון המון קרם הגנה...ולדרך.


בכניסה הוזהרנו לא לגעת במים. מאד ברור למראה הירוק השולט בהם. אבל לצילומים זה משתלב יופי...



מסלול הליכה לא ארוך אך יפה במיוחד. מידי פעם השמש ריחמה עלינו והסתתרה מאחורי העננים. גיליתי מחדש את המראות, את נפלאות הטבע, את השקט ושלוות המקום.




קירות הקניון גבוהים ומרשימים ובתוכם נקרות ומערות. יפים במיוחד החריצים שנוצרו בהם.


המעצבים הראשים של המקום הינם...המים ! כיון שהגשם אינו מחלחל, המים זורמים על המדרונות, מזיזים, חוצבים, מפסלים ובעצם "מציירים" את הקניון בטבעיות כמו שרק הם יודעים לעשות...


מנוחת צל קצרה בשביל הליכה צר רגע לפני המפל


והנה הוא. עדיין קיץ והמים זורמים


צלילים וצבעים מתמזגים להם יחד




שני חברים שפגשנו הפעם



וזמן לנוח, להינות מהרוח הנעימה, הקרירה והמרעננת והזדמנות לחיסול מאגר החטיפים שהבאנו.







בזמן שהאם והבת "מתחברות" אל הטבע בעיקר במנוחה, האבא יוצא לטפס על הקירות...


ולמי שמעוניין, כך נראה הסולם... כן כן הקו הקטן הזה בקיר...


שליחנו המטפס צילם קצת מלמעלה וכך זה נראה...



וכמובן תיעדנו את מטפס ההרים שלנו...


לאחר שובו של המטפס שלנו, התחלנו לחזור אך לא הפסקנו לתעד...הצלמת בפעולה




גם בדרך חזרה מצאנו ספות נוחות לישיבה ולמנוחה...




תירגול יוגה קצר 


ואיזה כיף למצוא את סימוני השבילים, צילום למזכרת


סיימנו את המסלול ומיהרנו לארטיק צונן ולאימוץ חבר חדש למשפחתנו: הפעם הוא הגיע עם שם...


הדס וארצי - נשיקה ראשונה.

עין עבדת. והפעם, בהחלט חוויה מתקנת.

6 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

נהדר ורד
הגשמת חלום שמלווה אותך תמיד: לטייל לטייל לטייל
ועוד בחברת משפחתך האהובה
ולתעד כה מקסים
את מוליכה את הקורא ממש בתוך החוויה שלך
שתמשיכו לטייל ולאהוב את הארץ הזאת
שלך
אחותך

אורה אמר/ה...

וויי, וויי, תמונות מהממות ביופיין, צילום מקצועי. ראוי מאד לפרסום במגזינים וכו'. שאפו

ורד והדס אמר/ה...

תודה אחותי על מילותייך היפות.

ואורה, תודה וברוכה הבאה לבלוג (-:

עירית אמר/ה...

איזה כיייףףףףףףףףף
תמונות הנוף נהדרות
אך אני נשבתי הפעם בצילום שלכן מתחברות לטבע
ובנשיקה לארצי המתוק

אנונימי אמר/ה...

אז נכון אני מודה אני משוחדת שהרי אני דרומית במקור. אבל הסיבה האמיתית שאהבתי במיוחד וכ"כ התחברתי לפוסט הזה היא כי בצעירותי (אני לא מאמינה שאני אומרת את זה) חרשתי את הואדיות באזור הנגב, רמת הנגב, הרי יהודה, ים המלח והסביבה בטיולים לאורך ולרוחב. הנוף המדברי הארץ ישראלי בכל צורותיו על כל גווניו ושפע תצורותיו הגיאוגרפיות והגיאולוגיות אהוב עלי, מקסים אותי, מרתק אותי ושובה את ליבי. אהבתי אוהבת ותמיד אוהב אותו! וכשאני רואה את התמונות המרהיבות והמדהימות בפוסט שלך אני מתרגשת ונרגשת מהעוצמה והיופי של הנוף הקדמון האדיר העצום ומעורר יראת כבוד.
לצערי לא יוצא לי כבר לבקר ולטייל באזור. תודה שעוררת בי געגועים אליו. במחשבה שניה אין קשר לעובדה שאני משוחדת או דרומית, הפוסט נפלא ומנצח נקודה!

ורד והדס אמר/ה...

תודה סילביה, ואני מאחלת לך טיולים נוספים באיזור שאת כ"כ אוהבת, ושמחה שנהנית.

Related Posts with Thumbnails